Wywar dobry na wszystko

                                     Wywar dobry na wszystko              

Okres przekwitania wcale nie musi być dokuczliwy. Nie musisz sięgać po silne środki farmakologiczne. Z pomocą przyjdą Ci naturalne ziołowe napary z dziurawca, głogu, szałwii, pokrzywy, melisy oraz rumianku. Jeśli nie wiesz jak odmierzać zioła do naparu, możesz pójść na łatwiznę i kupić w aptece w postaci torebek ekspresowych. Menopauza to naturalny okres w życiu każdej kobiety. Niestety te zaburzenia są często bardzo dokuczliwe. Mamy na szczęście skuteczna receptę na wszystkie takie objawy: uderzenia gorąca, rozdrażnienia, zwiększoną potliwość, problemy z zasypianiem i duszności. Z pomocą przyjdą Ci niektóre zioła.

 

Nie zastąpione na ukojenie nerwów

Na przykład dziurawiec, który działa jak antydepresant, łagodzi nadwrażliwość i pomaga tłumić nieuzasadnione lęki. Pijemy go w formie naparu. Przygotowanie jest proste: łyżkę ziół zalać szklanką wrzątku. Po 30 minutach odcedzamy płyn i dzielimy go na pół. Pierwszą porcję należy wypić po śniadaniu, drugą po kolacji. Równie skutecznie koi nerwy napar z kwiatów głogu. Przygotowujemy go zalewając szklanką gorącej wody łyżeczkę ziół. Po 10 minutach odcedzamy i pijemy jak zwykłą herbatkę. Gdy dokuczają ci uderzenia gorąca, warto sięgnąć po napar z szałwii. Herbatę szałwiową należy pić raz dziennie, najlepiej tuż przed zaśnięciem.

Herbatka zawsze przyniesie ci ulgę

Jeśli masz problemy z nadmiernym poceniem się, w tym pomoże ci herbatka pokrzywowa. Łyżeczkę suszu wsyp do szklanki, zalej wrzątkiem do połowy jej wysokości i parz pod przykryciem przez 10 minut. Taki napar możesz pic dwa razy dziennie. Podobny efekt osiągniesz biorąc ziołową kąpiel, przygotuj litr naparu i wlej do wanny. W takiej kąpieli pluskaj się koło 20 minut. Zabieg jest tak samo skuteczny, jak picie ziołowego naparu. Gdy chcesz spokojnie zasnąć przed snem zaparz sobie melisę lub rumianek. Łyżeczkę zioła zalewamy szklanką wrzątku. Parzymy przez 15 minut i odcedzamy. Wywar należy wypić z pół godziny przed położeniem się spać.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>